Üdvözöljük a

Kötelező felszolgálási/szervíz díj

honlapján!

-

Kötelező felszolgálási/szervíz díj

2017. július 12.

Tisztelt Cégvezető!

 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai Kollégiuma, Horváth Vilmos elnökletével a 2017. július 4-i ülésén tárgyalta a vendéglátásban bevezetendő kötelező szervízdíj kérdését. A kollégium tagjai úgy határoztak, hogy ezzel kapcsolatos álláspontjuk kialakításához az Önök segítségével egy országos felmérést szeretnének készíteni.

 

Annak érdekében, hogy a kamara a helyi vállalkozók közös szándékát tudja képviselni az országos fórumokon, kérem Önöket, hogy szíveskedjenek nyilatkozni az alábbi kérdésekről:

 

  1. Kötelező felszolgálási/szervíz díj legyen, avagy maradjon a választható felszolgálási díj/borravalós rendszer?
  2. A felszolgálási díj közreműködők közötti felosztásának szabályai, annak arányai kerüljenek a rendeletben meghatározásra, vagy maradjanak a jelenlegi előírások?

 

Jelenleg a felszolgálási díj alkalmazása a vendéglátóhelyek számára nem kötelező, amennyiben alkalmazzák, abban az esetben a 71/2005. (IX. 27.) GKM rendelet előírásait kell szem előtt tartaniuk. Ezen rendelet előírja továbbá, hogy a felszámított felszolgálási díjat havonta kell a vendéglátásban közvetlenül - üzletben – a közreműködőknek kifizetni, és a kifizetésnek meg kell egyeznie a felszolgálási díj befolyt összegének - külön jogszabályokban meghatározott - adókkal és járulékokkal csökkentett hányadával. A felszolgálási díj közreműködők közötti felosztásának szabályairól, arányáról az üzemeltetőknek a munkahelyi érdekképviseleti szervezettel, vagy annak hiányában a közreműködőkkel kell írásban megállapodni.

Várhatóan ezen rendelet előírásainak módosításával kerülhet sor a felszolgálási díj kötelező bevezetése.

A felszolgálási díj bevezetésének támogatása, illetve ellenzése eldöntése előtt figyelembe kell venni az alábbi szempontokat: a vendéglátásban egyre többen készpénzt helyettesítő eszközzel egyenlítik ki számlájukat, ami bizony a borravaló visszaszorulását jelenti.  A kötelező szervízdíj ezt a problémát jelentősen csökkentheti. A szervízdíj bevezetését a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) javasolja, ennek mértéke becslésük szerint 5-15 % lehetne. A kötelező díj bevezetésének végső célja az ágazatra jellemző alacsony keresetek növelése, ezzel a munkaerő megtartása.

Kérem, hogy a fentiekkel kapcsolatos válaszaikat, véleményüket a titkarsag@sopronikamara.hu e-mail címre legkésőbb 2017. augusztus 4-ig legyenek szívesek megküldeni.

Csatolt állományok:

Szakképzéssel kapcsolatos jogszabályok