Üdvözöljük a

Tájékoztató az online pénztárgépekre való átállásról

honlapján!

-

Tájékoztató az online pénztárgépekre való átállásról

2013. december 17.

Ezúton hívjuk fel szíves figyelmét a jelen jogszabályi követelményekhez igazodó legfontosabb teendőkre.
 

 

 

Tisztelt Vállalkozó!

 Ezúton hívjuk fel szíves figyelmét a jelen jogszabályi követelményekhez igazodó legfontosabb teendőkre.

48/2013. (XI.15) rendeletben elő van írva, hogy melyek azok a tevékenységi körök, amelyek pénztárgép használatára kötelezettek. Ennek megfelelően három érintett kört különböztetünk meg, hozzárendelt teendők megjelölésével.
Amennyiben kiskasszával, azaz kontrollszalagos pénztárgéppel rendelkezik, ebben az esetben 2013. augusztus 31-ig beüzemelési/támogatási kódot kellett igényelnie a NAV-tól.
Amennyiben PC-s kasszával, azaz elektronikus naplós pénztárgéppel rendelkezik, ebben az esetben 2013. december 31-ig kell beüzemelési/támogatási kódot igényelnie a NAV-tól. Támogatás igénylése esetén azt legkésőbb 2013. december 15-ig tudja megtenni.
Pénztárgép használatára nem kötelezett esetén régi kasszáját 2015. január 1-jéig használhatja.

- Ha Ön kiskasszás vállalkozó

 2013. november 16-án megjelent 50/2013 (XI.15.) NGM rendelet előírásainak megfelelően, amennyiben érvényes forgalmazási engedéllyel és ténylegesen forgalomba is hozható pénztárgépre van visszaigazolt megrendelése további teendője nincs. Hogyha említett időpontig nem volt visszaigazolása, ebben az esetben a pénztárgép forgalmazójának 2013. november 25-ig volt lehetősége visszaigazolni Önnek a megrendelését. Ha ez nem történt meg, Önnek módjában áll NAV eBEV portálján keresztül leadni pénztárgép megrendelését. Fontos, hogy ettől az időponttól már csak a NAV-on keresztül lehet pénztárgépet rendelni! Hogyha a forgalmazó a visszaigazoláson 2013. december 31-ét követő időszakot jelölt meg online pénztárgépe szállítási határidejeként, ebben az esetben Ön addig az időpontig használhatja régi típusú pénztárgépét.

Az adóhatóság felhívja az érintettek figyelmét arra, hogy ha az adózó a megrendelt pénztárgépet nem veszi át, az üzembe helyezést egyéb módon akadályozza vagy azt nem teszi lehetővé, úgy az adott pénztárgépre vonatkozó szerződése, megrendelése a továbbiakban már nem fogja mentesíteni az online adatkapcsolatra képes, adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgép használata alól.

2013. december 2-ig megvalósult pénztárgép forgalmazói adatszolgáltatás alapján a NAV pontos információkkal rendelkezik arról, hogy mely adózó milyen pénztárgép típust mikor rendelt meg. Ennek megfelelően a hivatal kiértesítette az érintett vállalkozókat a náluk tapasztalt hiányosságokról. Amennyiben Ön kapott ilyen levelet, kérem vizsgálja felül újra a fent említett szempontok alapján, hogy minden előírásnak megfelelően rendelkezik-e a szükséges igazolásokkal.

 
- Ha Ön PC-s kasszával rendelkező vállalkozó, ebben az esetben 2013. december 31-ig le kell cserélnie régi pénztárgépét online adatkapcsolatra képes engedéllyel rendelkező kasszára. Rájuk vonatkozóan az említett rendelet nem tartalmaz átmeneti rendelkezést.

Természetesen sok visszajelzést kaptunk az érintettektől, hogy ez a határidő tarthatatlan, amit  több ízben jeleztünk és most is jelezzük az érintetteknek.

Az MKIK tárgyalásokat folytat a Nemzetgazdasági Minisztériummal az adatforgalmi díjak hatósági árassá tételéről, mely során reményeink szerint alacsony fix összegű hatósági ár kerül majd megállapításra.

Minden további fejleményről, intézkedésről folyamatosan tájékoztatni fogjuk Önt.

Amennyiben kérdései vannak, vagy segítséget szeretne igénybe venni, kérjük, keresse fel a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarát vagy az MKIK szakembereit (kovacs.judit@mkik.hu e-mail címen), akik készséggel állnak az Ön rendelkezésére.

 

Budapest, 2013. december 16.