Üdvözöljük a

Van választása a kkv-knak

honlapján!

-

Van választása a kkv-knak

2015. december 2.

Ma már nem az a kérdés a vállalkozások számára, hogy találnak-e pénzügyi szolgáltatót maguknak, hanem az, hogy a legmegfelelőbb megoldást választják-e a számtalan ajánlat közül.

 

A pénzintézetek egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kis- és középvállalkozások (kkv-k) kiszolgálására,

amelyeknek így egyszerre kell szembesülni a pénzügyi kínálat gyors bővülésével, illetve azzal, hogy nem is olyan könnyű a számukra legmegfelelőbb partner, illetve termék kiválasztása.

 

De melyek is a legfontosabb szempontok, amelyek alapján érdemes választaniuk?

Költségek alakulása. Az elsődleges szűrő továbbra is a szolgáltatások költsége, és a vállalkozásoknak érdemes alaposan összevetniük az ajánlatokat. A vállalkozás igényeihez leginkább illeszkedő számlacsomaggal ugyanis éves szinten több tízezer, sőt, jelentősebb számlaforgalom esetén akár több százezer forint is megtakarítható. Ehhez érdemes vállalkozásuk pénzügyi szokásait és az aktuális banki ajánlatokat rendszeresen monitorozni. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a vállalkozás havonta mennyi és milyen összegű tranzakciót kezdeményez, mekkora a készpénzforgalma, illetve vannak-e külföldi vevői és/vagy beszállítói.

 

Kapcsolatok és elérhetőség. Hasonlóan fontos lehet egy vállalkozásnak a pénzintézet elérhetősége, illetve a személyes kapcsolatok megléte. Ebbe beletartozik a fiókhálózat kiterjedtsége és fizikai közelsége, valamint az ügyintézők segítőkészsége, rugalmassága, a kiszolgálás személyre szabottsága, továbbá az ügyintézés gyorsasága, illetve a bank megbízhatósága és korrektsége.

 

Finanszírozási lehetőségek. A magyar kkv-szektor még mindig alultőkésített, ezért a vállalkozásoknak további segítségre van szükségük ahhoz, hogy ténylegesen élni tudjanak a megnyíló üzleti, illetve EU-támogatási lehetőségekkel. Éppen ezért fontos a harmadik kérdés, hogy a pénzintézet képes és hajlandó-e megfelelő finanszírozást nyújtani a hozzá forduló vállalkozásoknak, hogyan viszonyul a kkv-k speciális igényeihez, és mindez hogyan tükröződik a hitelezési feltételekben.

 

Újabb és újabb eszközök kellenek, amelyekkel a kis- és középvállalkozások speciális igényei is kielégíthetőek.

 

Kampány. A kkv-k minél jobb színvonalú kiszolgálását célozzák az OTP Business jelenlegi kampányai is. Az OTP Business vállalkozói számlacsomag kampány keretében a pénzintézetnél 2015. december 31-ig számlacsomagot nyitó vállalkozásoknak – elektronikus bankszámlakivonat igénylése esetén - az első hat havidíját elengedik, ezzel is csökkentve a számlavezetési költségeket. Emellett az OTP Business a vállalkozások forráshiányának enyhítésére indikatív folyószámlahitel kampányt is indított. A kedvezményes hitelkonstrukcióval a vállalkozások rugalmas, szabadon felhasználható; tárgyi fedezet nélkül igénybe vehető hitelkerethez juthatnak, mely egyszerű megoldás a napi fizetőképesség biztosítására.

 

Ugyancsak erősödik a vállalkozások részéről az európai uniós pályázatokhoz kapcsolódó pénzügyi termékek iránti igény. Az eredményes pályázáshoz hiányzó összegeket a vállalkozások hitelből is előteremthetik, ám ehhez olyan konstrukciót kell választaniuk, amely rugalmas és gyors finanszírozást tesz lehetővé az európai uniós kiírásokhoz igazodva. Erre az üzleti elvárásra ad választ az OTP Business 250 Hitelprogram. A program keretében az évi 250 millió forintnál nagyobb árbevételű vállalkozások olyan hiteltermékhez is hozzájuthatnak, amelyet a pályázati önrészhez is felhasználhatnak.