Sorban állás helyett: online ügyintézés
Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel. Az online ügyintézés mellett ugyancsak kényelmes és gyors megoldást jelent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyfélszolgálata is.
Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel. Az online ügyintézés mellett ugyancsak kényelmes és gyors megoldást jelent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyfélszolgálata is.
A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy napjaink alapvető elvárása, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál.
Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett tehát érdemes igénybe venni a NAV online szolgáltatásait. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek. A magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online keresetkimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó-, jövedelem- és illetőségigazolás is kérhető.
Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is. Konkrét ügyek intézéséhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges.Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól aTEL nyomtatványon. Telefonon többek között javítható a hibás bevallás, kérhető adó-, jövedelem- és illetőségigazolás, adónemek közötti átvezetés, tájékoztatás az adószámla-egyenlegről, bejelenthető a levelezési cím vagy egészségügyi szolgáltatási járulék fizetés.
A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.
Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.
Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.
Soproni, szakképzést is folytató iskolák honlapjai
- Handler Nándor Szakképző Iskola
- Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi, Vendéglátó Szakképző Iskola és Kollégium
- Danubius Hotels Szakképző Iskola és Kollégium
- Vas- és Villamosipari Szakképző Iskola és Gimnázium
- Fáy András Közgazdasági, Üzleti és Postai Szakközépiskola
- Lippai János Középiskola, Kertészeti Szakképző Iskola és Kollégium
- Nyugat-magyarországi Egyetem Roth Gyula Gyakorló Szakközépiskola és Kollégium
- Doborjáni Ferenc Nevelési-Oktatási Központ
- Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Speciális Szakiskola
- Tóth Antal Óvoda, Általános Iskola, Kollégium és Pedagógiai Szakszolgálat
BANKÁR KLUB TAGJAI
- Budapest Bank Nyrt.
- CIB Bank Zrt.
- ERSTE Bank Nyrt.
- SOPRON Bank Zrt.
- K&H Bank Zrt.
- Raiffeisen Bank Zrt.
- MKB Bank Zrt.
- OTP Bank Nyrt.
- Lövő és Vidéke Takarékszövetkezet
- Rajka és Vidéke Takarékszövetkezet
- A Bankár Klub ajánlásai: mikro-, kis- és középvállalkozások hitel kapcsolatai - válság idején
- Klub a bankároknak (Kisalföld, 2009. 01. 29.)